13 Kasım 2016 Pazar

YÖNETMEN Ömer Faruk Sorak, önceki gün 4. Uluslararası Boğaziçi Film Festivali kapsamında yapılan Oyuncu Yönetimi atölyesinde sinema meraklılarıyla buluştu. Çocukluğunda izlediği tiyatro oyunlarından etkinlendiğini söyleyen Sorak, asistan olarak başladığı ilk ülm tecrübesini şu sözlerle anlattı: “Çalıştığım ilk Blm dublajlı bir filmdi. Oyuncu asistanından aldığı suflelerle doğal bir şekilde oynayan oyuncuları gördüğümde büyülenmiştim. Seti, senfoni orkestralarına benzettim. Yönetmen orkestranın şefi gibiydi. Bütün enstrümanları iyi bilmem gerektiğini fark ettim. 

Davulcuyu kendi başına bırakırsan davul sesi çok çıkabilir.” 

‘OYUNCU GERÇEKLİĞİ YAKALAMALI' 

Oyuncunun çok fazla kendi haline bırakılmaması gerektiğini savunan Sorak, sözlerine şöyle devam etti: “Oyunculuk yalancılık gibidir. Nasıl birinin yalanmı yakalayamıyorsamz, oyunculuk da böyle bir şey. Siz onun oynadığım fark etmeyeceksiniz. Birlikte çalıştığım oyımculardan da gerçekliği yakalamalarım isterdim." 

Unlü yönetmen, oyuncunun ne kadar gişe getireceğinden çok ölme kendisinden ne katabileceğinin düşünülmesi gerektiğinin altını çizerek şunları söyledi: 

“Hikaye aşamasmda heyecam paylaşabilen oyuncuları tercih ediyorum. Mesela ‘Smav’ iilminde oynayan çocuklann hiçbirinin sinema tecrübesi yoktu ama sınav sürecini yaşamışlardı, yani aslında hikayea ye hazırdılar.” 

Post a Comment:

Fazlasını biliyorsan yorumlayabilirsin!!!